Ramazan’da Kilo Verebilirsiniz!

Ramazan’da Kilo Verebilirsiniz!

Doğru Beslenme ile Ramazan’da da kilo verebilirsiniz!

Ramazan ayı bu yıl yine bahar/yaz mevsimine denk geldi. Açlık süresinin 16 saat kadar sürmesi, ilk günlerde bizi biraz zorlasa da, sizin yardımınızla vücudunuzun kısa sürede adaptasyon sağlayacağına şüpheniz olmasın. Uzun süre açlıktan sonra mükellef bir sofra ile kilo almak şöyle bir yana dursun; uzmanlar, bazı tedbirlerle Ramazan ayını kilo almadan, hatta kilo vererek bitirmenin mümkün olduğunu söylüyor.

Oruç kilo vermek için bir yöntem değildir unutmayın!

Ramazan ayını zayıflamak için fırsat olarak gören kilolu bireylerin, maalesef sadece iftarda bir şeyler tükettiğini belirten beslenme uzmanları, böyle bir beslenme şeklinin ancak kilo aldırabileceğine dikkat çekmişlerdir.

Ramazan ayında sahura mutlaka kalkılmalı, yemek yedikten en az 45 dakika sonra yatılmalı, bolca su içilmeli ve elbette hafif gıdalar tercih edilmelidir.

İşte size rahat bir Ramazan Ayı geçirebilmeniz için bazı öneriler

a) Tuz oranı düşük gıdalar tercih edin. Hem çiğ hem de pişmiş yiyeceklerdeki fazla tuz oranı gün içinde susamamanız için önemli bir noktadır.

b) Tatlı ihtiyacınız artar. Ağır şerbetli ve hamurlu tatlılar yerine, taze ve kuru meyvelerden hazırlanmış için doğal şeker olan hoşaf ya da komposto içebilirsiniz.

c) Her iki öğünde de hafif gıdalar yemelisiniz. Özellikle Sahurda tok tutma özelliği olan yumurta ve diğer kahvaltı ürünlerini tercih edip, ekmek yerine ceviz tüketebilirsiniz.

d) İnsülin salınımına dikkat edin. İnsülini tetikleyen işlenmiş karbonhidratların (börek, pilav, pide, makarna, simit vs. gibi) özellikle sahurda tüketmeyin. Bu gıdalar gün boyu baş ağrısı ve dengesiz bir insülin salınımına sebep olmaktadır.

e) Bol su için. Vücudunuzun su ihtiyacını karşılamanız, gün içinde yaşayabileceğiniz baş ağrısına dahi engel olacaktır. Aynı zamanda bağırsak ve böbreklerinizin düzenlerini bozmadan çalışmasını destekleyecektir.

f) Yürüyüş yapın. İftardan 1 saat kadar sonra size uygun ritimde yürüyüş yapmanız hazmınızı kolaylaştırırken, rehavetinize son derece iyi gelecektir.

Hayırlı ve Sağlıklı Ramazanlar Dileriz..

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.